Itt, a Terra Clean Kft-nél, évek óta vagyunk a részecskeszűrő tisztítás iparában. Tisztában vagyunk azzal, hogy a DPF és DOC cseréje költséges lehet. Ezért kínálunk teljes, versenyképes árú szolgáltatást mind, DPF, részecskeszűrő, és EGR szelep tisztítás elvégzése esetén. Általában 1 munkanapon belül végezzük el a részecskeszűrő tisztítás folyamatát, ami után már át is veheti újjászületett autóját.
Világszinten elismert Terraclean tisztítási folyamatunkkal minden megtisztított szűrő teljesen új állapotúnak fog tűnni, és még csak az ára sem lesz az egekben a tisztításnak, mintha egy új darabot vett volna. Minden formájú és méretű DPF-et kiszolgálunk közúti vagy terepen használt könnyű, közepes vagy nagy teherbírású berendezésekhez.
Versenyképes áraink vannak, amelyek garantálják, hogy a DPF tisztítás hatékony és költségtakarékos az ön számára. A gyors átfutási idők, az ingyenes átvétel minket tesz a legjobb választássá.
Mi az a DPF
A dízel részecskeszűrő tisztítás, vagy más néven DPF koromfogóként is ismert. A kormot gyűjti össze, hogy ne keletkezzen kipufogógázként. A szűrő szivacs típusú szerkezetet tartalmaz, amelybe a részecskék beszorulnak. A kormot ezután magas hőmérsékletnek teszik ki, és hamuvá égnek, ezt a folyamatot regenerációnak nevezik.
Technikailag a dízel üzemanyag elégetéséből származó korom teljesen regenerálható, hamu nélkül. A dízel kipufogógázban azonban vannak más alkatrészek, például üzemanyag-adalékok, olajok és motorfémek. Az ezekből származó korom a regeneráláskor hamuvá válik, és ez a hamu a szűrőben marad.
A részecskeszűrő tisztítás előnyei
A részecskeszűrő tisztítás segít javítani a kipufogógáz áramlását és a motor teljesítményét. Ez biztosítja, hogy a jármű tisztábban és hatékonyabban haladjon, mint egy elhanyagolt darab esetén. Ez pénzt takarít meg a javításokra, valamint a rosszul karbantartott DPF cseréjének idejére és költségére.
A DPF-tisztításnak két fő típusa van
A légtisztítás, illetve a levegő- és hőtisztítás. Bizonyos esetekben a DPF tisztítás egyedül levegővel végezhető el. Sűrített levegőt használnak a szennyeződések fellazítására és kiszűrésére a szűrő sejtjeiből. Egyes módszerek szívással is eltávolítják a szennyeződéseket a sejtekből.
A levegőtisztítás gyakran nem elegendő, és az EGR szelep tisztítás alapos elvégzéséhez hő szükséges a szennyeződések fellazulásához. Ezen technika elvégzése során a DPF-et hosszú ideig magas hőmérsékletre melegítik, hogy elpárologjanak és oxidálják a különféle szennyeződéseket.
Idővel a DPF feltöltésével a kipufogógáz-áramlás korlátozottá válik. A kipufogógáz-áramlás szintje egyenesen arányos a szűrőben összegyűlt korom mennyiségével. Ennek eredménye a motor teljesítményének romlása.
A részecskeszűrő tisztítás után javul a kipufogógáz áramlása és a motor teljesítménye is. Ez azt jelenti, hogy járműve tisztábban és hatékonyabban fog közlekedni. A tiszta részecskeszűrők hosszú távon pénzt takarítanak meg a karbantartási költségekre, így nem kell új részecskeszűrőbe fektetni pénzét.
A részecskeszűrő tisztítás gyakorisága
A részecskeszűrő tisztításának gyakorisága különféle tényezőktől függ, beleértve a gyártó specifikációit, az üzemi ciklust és a motor állapotát. Általában ajánlott a részecskeszűrő tisztítás elvégzését nagyjából 300 és 400 ezer megjárt kilométer körülre kalkulálni. Ekkor a szűrőcellákban a hamu keményedni kezd. Ez a megkeményedés a szűrő megrepedését okozhatja, ami maradandó károsodást okozhat.
A blokkolt DPF jelei
Eltömődés fordulhat elő, ha a DPF-et nem tisztítják megfelelően és rendszeresen, vagy ha a regenerálás nem történik elég gyakran vagy elég hatékonyan. Ez akkor fordulhat elő, ha például egy járművet csak rövid utakra használnak, nem engedve, hogy a kipufogógáz hőmérséklete annyira megemelkedjen, hogy a szűrőben lévő korom kiégjen.
Aktív regenerálás lehetséges, amely során a korom felhalmozódása által okozott ellennyomás további üzemanyag-befecskendezést vált ki. Ez felmelegíti a kipufogógázt, hogy leégjen a koromról. De az aktív regeneráció néha nem elegendő az elzáródás megszüntetéséhez.
Ha az EGR szelep tisztítás van, az irányítópult megfelelő figyelmeztető lámpájának világítania kell. Ha az aktív és a passzív regenerálás egyaránt kudarcot vall, akkor olyan elzáródás van, amelyet a motor nem tud kezelni.