A keresőoptimalizálás, angol nevén SEO minden online vállalkozás sikere szempontjából fontos. Minden webmesternek meg kell értenie, hogy mi a SEO, hogyan működik, és milyen forgalmi potenciált generálhat minden webhelytípushoz.
A SEO a keresőmotorok optimalizálását jelenti. Ez egy olyan szabályrendszer, amellyel optimalizálhatja webhelyét, hogy magasabb helyezéseket érhessen el a keresők organikus listáján. Ezt a folyamatot követve növelheti webhelye láthatóságát a keresőmotorokban, és növelheti a forgalmat.
A keresőoptimalizálás két fő célja, hogy segítsen megérteni, hogy a felhasználók mit keresnek az interneten, így kiváló minőségű tartalmat hozhat létre szándékaik kielégítésére. A másik cél pedig az, hogy segítsen egy olyan webhely létrehozásában, amelyet a robotok megtalálhatnak, indexelhetnek és megértik annak tartalmát.
Ezenkívül a helyes SEO gyakorlatok követése nagyszerű módja a weboldal minőségének javításának azáltal, hogy felhasználóbaráttá, gyorsabbá és könnyebben navigálhatóvá teszi azt az olvasók, felhasználók számára.
A keresőoptimalizálásnak a technikai része
A keresőoptimalizálási folyamat első szakaszát technikai SEO-nak hívják. Ahogy a neve is mutatja, a technikai SEO-nak semmi köze a weboldal tényleges tartalmához vagy a weboldal promóciós módszereihez.
A beállításokkal van összefüggésben, amelyeket konfigurálnia kell, hogy megkönnyítse a keresők robotjainak munkáját. Általában, ha a műszaki SEO-t helyesnek találja, előfordulhat, hogy nem kell újra foglalkoznia vele.
Másrészt, ha problémái vannak a feltérképezéssel és az indexeléssel, ez negatívan befolyásolhatja a rangsort.
Keresőoptimalizálás oldalon belül
Az egyik legfontosabb szakasza a keresőoptimalizálásnak az On-Page SEO. Az oldalon belüli keresőoptimalizálás elsősorban az oldalon található tartalommal és egyéb elemekkel kapcsolatos.
A technikai és az oldalon kívüli SEO tippek ellentétben ennek fő célja az, hogy a keresőrobotok számára elegendő jelet adjon, hogy megértsék tartalmának jelentését és kontextusát. Ebben a szakaszban a weboldal felépítésével , a keresőoptimalizálás kulcsszavakkal, a címek optimalizálásával, a címsorokkal, a belső linkekkel, a kép SEO-val, a strukturált adatok jelölésével és más technikákkal kell foglalkozni. Helyes felépítés esetén az oldalon belüli keresőoptimalizálás javítja a weboldal vagy blog használhatóságát, olvashatóságát, és hitelességét.
Oldalon kívüli SEO
A másik meghatározó tényező az Off-Page SEO.
Az külső keresőoptimalizálás során legfőképpen a linképítés játszik szerepet, hiszen nagyon sokat számít, hogy milyen erős oldalról származik a link, és hogy mennyi van belőle. Általánosságban elmondható, hogy amikor a felhasználó beír egy keresési lekérdezést, a keresőrobot algoritmusai megvizsgálják az indexüket, és megpróbálják megtalálni a legjobb oldalakat, amelyek kielégíthetik a felhasználó alapvető érdeklődési körét. A jól jelölt oldalak megjelennek a keresési eredmények első pozícióiban.
Az egyik tényező, amely meghatározza a weboldal pozícióját az eredményekben, a bejövő linkek száma, melyet backlinknek is neveznek. A visszahivatkozások a bizalom jelét jelentik, és attól függően, hogy honnan érkeznek a linkek, nagyban befolyásolhatják rangsorolási pozíciónkat. Ha a linkek jól ismert és megbízható webhelyekről származnak, akkor pozitívan befolyásolja a rangsorolását. Ha fizetett linkek, linkfarmok vagy csere eredményekből származnak a linkek, akkor némely esetekben negatívan befolyásolhatják a rangsorolást.